Kaipaatko tukea?

Sisältääkö suklaa gluteenia? Mistä löydän parhaiten gluteenittomia tuotteita? Soita ja kysy yhdistyksemme tukihenkilöitä! Apu on lähellä, tukihenkilöt ovat osaavia vapaehtoisia, useimmat itsekkin keliaakikkoja. Tukihenkilöiltä voit kysyä neuvoa kaikessa ruokavalioon ja keliakiaan liittyvässä, kaipasitpa vinkkejä leivontaan tai vaikkapa ruokavaliokorvauksesta. Voit tiedustella myös yhdistyksemme toiminnasta tai gluteenittomien tuotteiden hinnoista ja saatavuudesta omalla aluellamme.

Tukihenkilömme: Auttaa, neuvoo ja palvelee keliakiaa sairastavia ja heidän läheisiä alämänlaadun parantamiseksi sairaudesta huolimatta.

Mikkelin seudun keliakiayhdistys on toiminut vuodesta 1993. Jäseniä n. 320. Yhdistyksemme kautta saat tietoa keliakiasta, ravitsemuksesta, gluteenittomista tuotteista, niiden saatavuudesta, valmistajista ja ostopaikoista, keliakiaruokavaliosta esitteitä, muuta materiaalia ja julkaisuja. yhdistys järjestää kokouksia retkiä ja matkoja tuote-esittelyjä ja ostostilaisuuksia koulutustilaisuuksissa.

Keliakialiitto on kattojärjestömme, Itä-Suomen aluetoimisto tukee yhdistyksen toimintaa ja antaa asiantuntija- apua. Yhdistyksen asioita hoitaa hallitus. Yhdistyksellä on yhteistyötä viranomaisten ja muiden järjestöjen, terveydenhuolto- ja ravitsemusasiantuntijoiden sekä ravitsemuspalvelujen tuottajien ja elintarvikeliikkeiden kanssa.

Vertaistukihenkilöt

Yhdistyksellä on vertaistukihenkilöitä, joihin voit ottaa yhteyttä sairauteen liittyvissä asioissa:

Anna-Liisa Makkonen, 044 2725583 (erityisesti leipominen ja ravintoasiat)

Ilkka Liukkonen, 050 527 7620

Saara Laukkanen, 050 338 1441(erityisesti nuoret ja lapset)

Minna Kosonen 040 5284559

Sähköpostillakin voi kysyä keliakiaan liittyvistä asioista mikkelin.keliakiayhdistys(a)gmail.com

Keliakiaan liittyviä kielikäännöksiä löytyy osoitteista:

keliakialiitto

www.njoy-translations.com (osittain maksullisia ilmeisesti)

Gluten free restaurant cards