Tietoa meistä

Mikkelin seudun keliakiayhdistys on toiminut vuodesta 1993. Yhdistyksemme on keliaakikkojen edunvalvoja alueellamme ( Mikkeli, Mäntyharju, Kangasniemi, Juva, Hirvensalmi, Puumala, Pertunmaa, Joroinen).  Jäseniä 381 vuonna 2019.

Yhdistyksemme toimii monipuolisesti. Järjestämme erilaisia tapahtumia, tutustumismatkoja ja tarjoamme vertaistukea. Meillä on vahva tuntemus paikallisista gluteenittomista palveluista.

Liity jäseneksi

Yhdistyksemme jäseneksi ovat tervetulleita kaikki gluteenittomuudesta kiinnostuneet. Jäseninämme on muun muassa keliakiaa sairastavia ja muusta syystä gluteenitonta ruokavaliota tarvitsevia sekä heidän läheisiään. Kutsumme jäseniksemme kaikkia, jotka ovat tekemisissä keliakian tai gluteenittoman ruokavalion kanssa.

Jäsenenämme saat uusimman tiedon keliakiaan ja gluteenittomaan ruokavalioon liittyvistä asioista. Monille yksi tärkeimmistä jäseneduista on Keliakialiiton julkaisema Gluteeniton elämä -lehti, joka ilmestyy viisi kertaa vuodessa.

Jäseneksi liitytään aina paikalliseen keliakiayhdistykseen, joita on yhteensä 30 eri puolilla Suomea.

Jäseneksi voit liittyä tästä: liittymislomake

Onko perheessäsi alle 18-vuotias, gluteenitonta ruokavaliota käyttävä lapsi? Perhe voi liittyä keliakiayhdistykseen joko lapsen tai aikuisen nimellä. Mikäli jäsenyys on aikuisen nimellä, kannattaa perheen gluteenitonta ruokavaliota käyttävät alle 18-vuotiaat lapset liittää perhejäseniksi.

Kun lapsi on liitetty perhejäseneksi tai varsinaiseksi jäseneksi, lapsen tiedot näkyvät jäsenrekisterissämme. Tällöin voimme lähettää lapselle postia yhdistyksemme tai Keliakialiiton järjestämästä lasten toiminnasta.

Perhejäseneksi liitetyltä lapselta ei peritä jäsenmaksua.

Et ole yksin

Et ole sairautesi tai erityisruokavaliosi kanssa yksin. Meiltä saat vertaistukea. Vertaistuki on kokemusten jakamista toisen saman kokeneen kanssa.

Vertaistukea:

Ilkka Liukkonen ( 050 527 7620)

Saara Laukkanen ( 050 338 1441), erityisesti lapset ja nuoret

Minna Kosonen ( 040 528 4559)

Kokemuskouluttaja:

Pirkko Willberg ( 040 504 6746)

Haluaisitko itse toimia vertaistukihenkilönä? Ota yhteyttä vertaistukihenkilöihin. Sovitaan, miten sinä voisit toimia vertaistukena toisille.

Yhdistyksemme hallitus

Yhdistyksellämme on 9-jäseninen hallitus ( 7 varsinaista ja 2 varajäsentä). Vastaamme yhdistyksemme toiminnan ideoinnista ja suunnittelusta sekä käytännön järjestelyistä. Hallituksen jäsenten lisäksi myös muut vapaaehtoiset ovat lämpimästi tervetulleita mukaan, sillä tapahtumissamme ja muussa toiminnassa on tarvetta tekeville käsille.

Hallituksen jäsenenä voit päästä esimerkiksi järjestämään tapahtumia, hoitamaan viestintää ym.

Hallituksen jäsenet valitaan vuosittain pidettävässä yhdistyksemme kokouksessa. Ota meihin yhteyttä, jos olet kiinnostunut ja haluaisit kuulla asiasta tarkemmin.

HALLITUS 2021

Aarno Allen, puh.joht.   ( puh. 0440362533)

Pirkko Willberg   ( pirkkowil1(at)luukku.com)

Leena Kämppi   (0405113434)